Lexus 20 jaar in Nederland

Lexus is twintig jaar in Nederland. Vanaf de allereerste dag in 1990 heeft het automerk nooit een geheim gemaakt van haar ambitie: innovatieve producten introduceren en zowel topkwaliteit als topservice bieden aan de berijder. Twee decennia later is die ambitie onveranderd. Zo is Lexus het enige merk met 4 Full Hybrid modellen en wordt elke Lexus-rijder ontzorgd door onder meer de Red Carpet Treatment. Met de RX 450h Hybrid is Lexus marktleider in het grote crossover segment maar Lexus groeit verder. In maart brengt het de CT 200h Hybrid; de eerste Full Hybrid auto in het premium C-segment.

De eerste reclamecampagnes van Lexus zullen velen zich nog herinneren, waarin een Lexus LS 400 met 160.000 kilometer op de teller op een rollenbank wordt gereden. Daarna bouwt een butler een toren van champagneglazen op de motorkap van die Lexus LS 400, wordt de motor gestart en accelereert hij de auto naar de topsnelheid. En de toren? Die blijft al die tijd fier overeind staan. Lexus liet daarmee zien dat het werk had gemaakt van de ultieme gedrevenheid naar technologische verfijning.

Luxe, comfort en aandacht voor het kleinste detail

De lancering van die Lexus LS 400 op de Nederlandse markt maakte in 1990 dan ook direct duidelijk waar Lexus voor stond: luxueus rijcomfort en topkwaliteit die tot in het kleinste detail zichtbaar en voelbaar aanwezig is. Twintig jaar later staan de vele positieve eigenschappen van die allereerste Lexus LS 400 nog altijd kaarsrecht overeind.

Met gepaste trots kijkt Lexus terug op twee decennia van innovaties die autorijden veiliger en comfortabeler hebben gemaakt. De Lexus LS 400 werd in 1989 bijvoorbeeld als eerste productieauto ter wereld standaard uitgerust met Traction Control en moderne drive-by-wire technologie. Daarna zou Lexus nog met talloze belangrijke wereldprimeurs komen die we nu heel gewoon vinden, zoals het Vehicle Dynamic Integrated Management (VDIM) dat pro-actief ingrijpt voordat een auto in een slipsituatie komt, infrarood gestuurde airconditioning, dual-chamber airbags, koplampunits met LED-technologie, achteruitrijcamera met hulplijnen, knieairbags en het Advanced Pre-Crash Safety System.
De eerste reclamecampagnes van Lexus zullen velen zich nog herinneren, waarin een Lexus LS 400 met 160.000 kilometer op de teller op een rollenbank wordt gereden. Daarna bouwt een butler een toren van champagneglazen op de motorkap van die Lexus LS 400, wordt de motor gestart en accelereert hij de auto naar de topsnelheid. En de toren? Die blijft al die tijd fier overeind staan. Lexus liet daarmee zien dat het werk had gemaakt van de ultieme gedrevenheid naar technologische verfijning.Luxe, comfort en aandacht voor het kleinste detail
De lancering van die Lexus LS 400 op de Nederlandse markt maakte in 1990 dan ook direct duidelijk waar Lexus voor stond: luxueus rijcomfort en topkwaliteit die tot in het kleinste detail zichtbaar en voelbaar aanwezig is. Twintig jaar later staan de vele positieve eigenschappen van die allereerste Lexus LS 400 nog altijd kaarsrecht overeind.
Met gepaste trots kijkt Lexus terug op twee decennia van innovaties die autorijden veiliger en comfortabeler hebben gemaakt. De Lexus LS 400 werd in 1989 bijvoorbeeld als eerste productieauto ter wereld standaard uitgerust met Traction Control en moderne drive-by-wire technologie. Daarna zou Lexus nog met talloze belangrijke wereldprimeurs komen die we nu heel gewoon vinden, zoals het Vehicle Dynamic Integrated Management (VDIM) dat pro-actief ingrijpt voordat een auto in een slipsituatie komt, infrarood gestuurde airconditioning, dual-chamber airbags, koplampunits met LED-technologie, achteruitrijcamera met hulplijnen, knieairbags en het Advanced Pre-Crash Safety System.

Lexusforum.nl