Persbericht: Lexus GS

 

Lexus heeft de nieuwe generatie GS onthuld tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance in Californië. Het gaat om de GS 350 die niet naar Nederland komt, maar wel een duidelijke vingerwijzing is voor de nieuwe Full Hybrid GS die op de autoshow van Frankfurt (september) wordt onthuld.

De GS combineert een krachtig, dynamisch ontwerp met een scherpe besturing, innovatieve techniek en een rijke standaarduitrusting. Dankzij smart packaging groeide de ruimte in het interieur fors, ondanks het feit dat de buitenmaten onveranderd bleven. Het geeft de GS, meer dan ooit, een Europese inborst. “Met een nieuw en krachtiger ontwerp, een dynamischer rijgedrag en sterk verbeterd comfort opent de nieuwe GS een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Lexus”, aldus Andy Pfeiffenberger, Vice President Lexus Europe.

Een uitnodiging om te rijden
Het team van ontwerpers en technici die de GS ontwikkelden, kreeg de opdracht om het nieuwe model een Europees weggedrag te geven: krachtig, strak sturend, dynamisch, lichtvoetig. Om dat te bewerkstelligen, is het nieuwe onderstel onder meer een stuk stijver en lichter geworden. 

Meer dynamiek, meer ruimte, meer comfort
De GS biedt meer ruimte en comfort aan zowel de voor- als de achterpassagiers. De gehele cockpit is rond de bestuurder gebouwd. Een horizontaal georiënteerd instrumentenpaneel benadrukt de ruimte door de brede lay-out. Een nieuw ontworpen stoelframe en dito stuurkolom zorgen voor een fijne zitpositie en uitstekende instelmogelijkheden. De achterpassagiers hebben in de Lexus GS meer hoofd-, been-, knie- en voetruimte dan ooit. De bagageruimte groeide met enkele tientallen liters. 

Aangepaste rijbeleving
De bestuurder van de nieuwe Lexus GS kan straks kiezen uit verschillende rijstanden, waaronder naast een Eco-modus ook onder meer (afhankelijk van de uitvoering) een Sport en Sport+ stand. In die laatste twee standen ligt de nadruk op het leveren van maximale prestaties, zowel motorisch als dynamisch. Maar in elke rijstand profiteert de berijder van een GS van een nieuwe, sneller schakelende transmissie. Ook maken de motor en de uitlaat een fraai, karakteristiek geluid.

Geïntegreerde veiligheidssystemen
Op het gebied van veiligheid kan de nieuwe Lexus GS worden voorzien van onder meer een Night Vision System, waarmee de chauffeur zijn zicht in het donker sterk verbetert. Ook treft hij een head-updisplay (HUD) aan, net als een Blind Spot Monitor die helpt bij het signaleren van voertuigen in de dode hoek, Lane Keep Assist (LKA) en Lane Departure Warning (LDW). Dit systeem kan kleine stuurcorrecties uitvoeren om de juiste koers vast te houden.

 

Naadloze connectiviteit
Het nieuwe Lexus-multimedia systeem in de GS zorgt voor state of the art entertainment. Blikvanger is diens 8” groot hoge resolutie scherm om alle (al dan niet via Bluetooth aangesloten) media in de gaten te houden. Wie de top wil, kiest voor het haarscherpe 12,3” splitscreen multimediadisplay met het 835 watt sterke Mark Levinson-audio en DVD-systeem met een high end D Digital-versterker, goed voor 10 kanalen. Het systeem stuurt 17 (!) Green Edge™ speakers aan en levert kristalhelder 7.1 Surround Sound. 

Innovatief Lexus-ontwerp
De nieuwe GS toont een nieuwe generatie van Lexus’ ontwerpfilosofie L-finesse: een strak gesneden, dynamisch ogende aerodynamische carrosserie. Van opzij oogt de GS als een ruime en krachtige sportsedan. Die toon wordt ook gezet aan de achterkant; de achterbumper is voorzien van een diffuser en vinnen om de luchtstroom onder de auto te verbeteren.

Lexusforum.nl