Inside Line reviewt de 4e generatie Lexus GS

In mijn vorige post heb ik een aantal reviews van de vorige generatie Lexus GS geplaatst. Een van die reviews was die van Inside Line. Het is een hele uitgebreide review met zowel plus- als minpunten van de volgende generatie Lexus GS. De hele review kunt u hier vinden. Ik zal wat stukjes uit het review hier plaatsen. Ik zal beginnen mij de rij impressie: (engels)

The first thing I notice is that I can hear the engine. And I mean hear it. Really hear it. And it sounds good. There’s even a little gear whine. Amazing. Then I notice how perfect the seat is. It’s no longer dead flat and Buick-like. It has bolsters. It has bolsters that adjust. And it’s sized for adults.

And the driving position is a revelation. [GS Deputy Chief Engineer Koji] Sato lowered the driver’s hip point half an inch. It doesn’t sound like much, but it changes the entire character of the car. Now you sit in the GS, not on it. Hey Lexus, don’t change a thing.

That goes for the steering, too. The ratio is spot-on and the feedback from the front tires is…is…dare I say it, BMW-like.

This car is fun. And the more comfortable I get with the machine, the faster I go. After a few miles at a safe seven-tenths I turn it up a notch and the new GS hangs in there, responding to trail braking and midcorner corrections like…like…dare I say it, like a BMW. It turns in well and takes a nice set in long corners. Plenty of grip.

De schrijver vergelijkt de Lexus GS met de BMW 5 series, dat betekent dat Lexus er werk van heeft gemaakt om het rijden te verbeteren.

Verder hebben we details over de aandrijving: (engels)

There will be the GS 350, which will be shown at Pebble; a hybrid model, which will be shown at the Frankfurt auto show in September; and the more performance-oriented F Sport, which will debut at SEMA in November.

All three will be rear-wheel drive and powered by a tweaked version of the 3.5-liter all-aluminum V6 and six-speed automatic transmission. But horsepower and torque ratings are still a mystery. Today that engine is rated at 303 hp and 274 pound-feet in the Lexus GS. Expect more, but not much more. Maybe 315 ponies to topple the rating of the BMW 535i.

Het vervangen van de V8 in de GS 460 met een V6 hybride aandrijving kan betekenen dat er daadwerkelijk een GS-F er aan zit te komen, Inside Line heeft het over begin 2013.

Als volgt wat afmetingen: (engels)

This is also a larger car than before. Sort of. The wheelbase remains at 112.2 inches and the overall length is still 190.9 inches, but the packaging is different. The front overhang has shrunk by 0.4 inch and the rear overhang has grown by the same amount. That has increased trunk space to the point of fitting four golf bags instead of just two. The car is also 1.2 inches taller, which has increased headroom front and rear, and when measured at the mirrors it’s 0.8 inch wider.

But the most significant change to the GS’s suspension is its width. Lexus has increased the GS’s track 1.6 inches in the front and 2 inches in the rear. That’s a huge change and it’s a big part of the sedan’s newfound agility and stability.

Er was wat bezorgdheid met wat betreft de afmetingen van de LF-Gh concept, dit omdat het wat klein leek uit te vallen, maar als ik bovenstaande bericht lees, dan valt het reuze mee.

Het was niet allemaal positief, Meneer Oldham had ook wat minpunten te melden: (engels)

My only real dynamic gripe about the 2012 Lexus GS 350 is with its transmission. Although it matches revs very well when you manually ask for a downshift, it only matches revs if the shifter is over in the M position. Otherwise the paddle shifters are still active but the rev-matching is not.

The transmission also insists on upshifting at redline, even when the M position is selected. In other words, Lexus never lets you touch the V6′s rev limiter. This is a problem in the mountains. More than once it upshifted to 3rd gear a split-second before I jumped on the brakes and entered a corner. Not good.

Lexus heeft gekozen om niet een nieuwe transmissie mee te leveren met de volgende generatie Lexus GS, hiermee heeft Lexus wel een nadeel ten opzichte van de concurrent. Dit hoeft echter niet zo te zijn, gezien hoe fijn de huidige automaat is.

Naast genoemde review heeft Inside Line ook een grote fotogallerij teogevoegd bij de review. Deze bevat ook interieur foto’s, deze zullen in de volgende post te zien zijn.

Bron[LexusEnthusiast]

mlcoolj.

Lexusforum.nl