Autoweek test de Lexus CT200h

Autoweek heeft de CT200h getest. Hier is wat ze van de CT vonden:

Lexus heeft ons lang geteast met de CT 200h, vandaag konden we eindelijk de eerste indrukken opdoen rond de Portugese hoofdstad Lissabon.
Het hart van de CT 200h is dezelfde aandrijflijn als de Toyota Prius en dat belooft in elk geval geen sportief feest. Een Prius met een gouden randje dus? Een Premius? Laat Lexus het niet horen. Er is een hoop aan de auto veranderd om er een Lexus van te maken. Wat blijft, is de 1,8-liter benzinemotor met 99 pk die een pact heeft gesloten met een 82 pk sterke elektromotor. Samen levert dat een piek van 136 pk over, goed voor een 0-100 in 10,3 seconden en een top van 180 km/h. Daarvan gaan je de rugharen niet rechtop staan, maar de winst zit hem vooral in het onderstel. Dat is bij de Lexus veel verfijnder afgesteld, met MacPhersons voor en dubbele draagarmen achter. In combinatie met een erg directe besturing, een laag zwaartepunt en een bijna ideale gewichtsverdeling tussen voor- en achteras levert dat inderdaad een heel fijne besturing op. In felle bochten helt hij bovendien maar weinig over. En dat maakt de CT 200h een auto die beslist leuker rijdt dan een Prius. Wat blijft is de CVT, waardoor de motor bij volgas als een bezetene rond de 5.000 tpm blijft gieren; je moet er van houden.
Erg mooi is het interieur. Lexus heeft zijn uiterste best gedaan hier wat speciaals van te maken en is daar in geslaagd. Het is hier en daar wat onlogisch en onoverzichtelijk, maar de kwaliteitsbeleving is top. Leuke details zijn de dashboardverlichting die van kleur verandert naarmate je zuiniger rijdt en het display dat normaliter aangeeft of de accu stoom leverert of oplaadt, maar in de sport-stand ineens in een toerenteller verandert.

We zijn benieuwd wat de rest van de CT rijders er van de auto vinden!

Bron[Autoweek]

mlcoolj

Voor het videoverslag van autoweek, klik hier. (Edit by Hube)

Lexusforum.nl